2017. december 31., vasárnap

Hála és köszönet

Köszönöm, hogy idén is velem tartottál.

Köszönöm, hogy kipróbáltad nálam a jógát, és azt is, hogy visszajársz.

Köszönöm, hogy mosolyogsz az órán. Hogy mesélsz magadról. Köszönöm az óra végi visszajelzéseidet. Hogy láthatom, ahogy néhány centivel magasabban távozol. Nagyon szeretem, hogy gyakran teszed fel kérdéseidet.

Köszönöm, hogy megbíztál bennem, és ma már egyenes háttal ülsz a dandasanaban. Köszönöm, hogy kívülről fújod legfőbb irányelveimet.

Köszönöm, hogy egyedüli férfiként is van bátorságod belépni a terembe. Köszönöm, hogy még a szülőszobára is magaddal vitted relaxációs hangfelvételemet.

Köszönöm, hogy évek múltán is eszedbe jutottam, mikor helyettesítést kerestél nyárra. Köszönöm, hogy azután is maradtál.

Köszönöm, hogy utánam jössz, ha új helyen tűnök fel. Köszönöm, hogy a szabadban vagy épp egy irodában is jógázol velem.

Köszönöm, hogy mindig vevő vagy az újításaimra, a test és elme játékos kihívásaira. Megtisztelsz, hogy engem keresel konkrét fájdalmad vagy sportsérülésed rehabilitációjával.

Köszönöm, hogy eszedbe jutok napközben. Még inkább, hogy ilyenkor szinte ijedten korrigálod testtartásodat. És köszönöm, hogy ezekről be is számolsz nekem.

Köszönöm, hogy elhozod nekem megmutatni az iskolai sportversenyen szerzett okleveledet. Köszönöm, hogy nekem köszönöd meg, amiért a 8. x felett is könnyedén húzod fel a cipődet.

Köszönöm, hogy nemcsak elviseled, de érted és igényled a magyarázataimat. Köszönöm az óra végére kisimuló vonásaidat. A heteken, hónapokon át tartó kitartásodat. De legfőképpen: a bizalmadat.

Köszönöm a flow-élményt és hogy Általad önmagam lehetek. Neked köszönhetem, hogy azt tehetem, amit a világon a legjobban kedvelek.


Köszönöm!


2017. szeptember 18., hétfő

Gyakorlatsorok nem csak ászanákból – by Rea :)

Többen kérdeztétek, hol lehet elérni azokat a gyakorlatsorokat, amiket órán csinálunk, mert tetszenek és szeretitek.

Boldogan hallom, mivel ezeket a sorozatokat én állítom össze saját gyakorlásaim során. S akkor már azt is elárulom, hogy csak másodlagos szempont nálam a „népszerűség”, elsődlegesen arra ügyelek, hogy a gerinceteknek jó legyen.

Mit jelent ez?

2017. július 14., péntek

Egy jógaóra kezdete

Engedd el a külvilágot, érkezz meg! – hangzik el majd’ minden jógaóra elején.

Igen ám, de az egész napos rohanás után sokszor éppen ez tűnik a legnehezebbnek: percekig kitartani egy Tadasanat (mozdulatlan egyenes állást).

Miért ne lehetne más úton ráhangolódni a jógaórára, és megérkezni a fejlődésre sarkalló flowba?...

/Forrás: The GROOVE Method by Misty Tripoli - Simply, Creative....DANCE! (Inflections)/

2017. július 4., kedd

Először jól – azután többet!

Miért?

Gondolatkísérletre invitállak.

Képzeld el, hogy újdonsült barátod a kedvenc ételeddel akar kedveskedni neked. De nem tud főzni. Így az elkészült fogás mintha büntetés lenne. Ráadásul a hasad is megfájdul tőle. De a barátod jót akar neked és minden másnap megjelenik az ugyanúgy elkészített eledellel…

Biztos vagyok benne, hogy hamar ultimátumot kapna: vagy megtanul rendesen főzni, vagy nem kell több kaja.

Akkor a mozgásszervrendszered miért etetnéd sorozatosan rossz mozgásmintával?!


Mert valójában a mozgással is gyakran ez a helyzet: a szándék jó, az elszántság nagy. És belevágsz a gyakorlásba. Jóga, futás, edzőterem – mindegy. De nem ismered pontosan a hozzávalókat (az izmok, ízületek működését) és az adagolást (az ideg-izom kapcsolatok mechanizmusát).

Az eredmény? A helytelen mozgásminta mintha büntetés lenne a mozgásszervrendszered számára. Ráadásul a vállad (derekad/térded/bokád/kinek mi) is megfájdul tőle.

Ne várj a kényszerű ultimátumra!

Először tanuld meg, hogyan kell jól csinálni. Egyáltalán nem ciki szakképzett oktató segítségét kérni, hogy a mozgás valóban az egészségedet szolgálja! Azután lehet bátran növelni az adagot.

Kockázatok és mellékhatások tekintetében meg ott az orvos. Szintén előtte, és nem tűzoltásra!

2016. március 18., péntek

Vesézzük ki! – Utthita Parsvakonasana

Kedvelem ezt a pozíciót, mert tipikusan a teljes testet igénybe vevő pózok közé tartozik és kiemelten jótékony hatású a gerincre nézve. Persze csak akkor, ha helyesen végezzük.

Íme, egy helyes pédány...

Mint az ászanák legtöbbjének, ennek a póznak is több változata létezik, így az a gyakorló is képes kivitelezni, aki ma kezdett el jógázni és annak is jelent(het) még kihívást, aki már évek óta gyúrja.

Így építsd fel a pózt!